Dlaczego programiści odchodzą?

Błędnym założeniem jest to że developerzy odchodzą tylko dlatego że za mało im się płaci. 

W Stanach programiści utrzymują się na stanowiskach w firmie średnio przez 18 miesięcy. W Polsce z moich obserwacji rotacja jest nieco dłuższa trwa między  24, a 36 miesięcy.  Sen z powiek rekruterom spędza  aktualna sytuacja na rynku.  Aktualnie wygląda to w ten sposób. Człowiek przychodzi do pracy do małej, średniej firmy za pewną płacę, robi swoją robotę, następnie pojawia się duża firma outsourcingu IT i wykupuje wszystkich po kolei dając 2x tyle w ciemno.
Następnie po kilkunastu miesiącach nasz bohater opuszcza duże korpo bo coś jest nie tak. Niby fundusze na koncie się zgadzają,  ale czegoś brakuje…


Continue reading →

10 wybranych zasad zarządzania według Jonathana Rosenberga

Rosenberg to człowiek który zdefiniował zarządzanie produktem w Google, zrezygnował z prowadzonej funkcji w 2011. Ostatnio na twiterze trafiłem na video Jonathana  „Rules to success” Link do niego znajdziecie u dołu wpisu.

Rosenberg mówi w kilkudziesięciu punktach o aspektach dobrego zarządzania produktem i projektem, postanowiłem się odnieść do 10 wybranych aspektów jego przemowy. Miłej lektury:)

 

źródło Google

źródło Google

Continue reading →

Jak wykształcenie kadry dydaktycznej wpływa na śmiertelność noworodków? – O analizie Paula O’Neilla

Kiedy na początku prowadzenie bloga opisałem metodę 5 whys, chciałem pokazać jak bardzo ważna jest analiza problemów i błędów i że nie można koncertować się tylko na powierzchownych symptomach. Czytając ostatnio książkę Charlesa Duhigga „Siła Nawyku” natrafiłem na bardzo ciekawą historię z którą chciałbym się z wami podzielić.

Paul Henry O’Neill był 72’gim Sekretarzem Skarbu Stanów Zjednoczonych między 2001, a 2002 rokiem. Wcześniej przez 12 lat piastował stanowisko CEO Alcoa, potężnej spółki z sektora ciężkiego. Podczas jego rządów firma bardzo mocno się rozwinęła zwiększając roczne zyski netto z 200 milionów do 1,5 miliarda dolarów.

źródło Wikipedia

źródło Wikipedia

Continue reading →

5 Powodów by stosować checklisty i podnosić efektywność

Z moich skromnych obserwacji wynika że każda osoba, dział projektowy, czy też czasami cała firma, broni się przed „korpo procedurami” i zbędną papierkową robotą,  jak Francuzi przed Niemcami w Forcie Vaux(wiki). Podobno najprostsze rzeczy są najlepsze, a nie znam lepszego i prostszego narzędzia do poprawy jakości jak właśnie checklisty. Jest to świetny kompromis dla dużych i zawiłych procedur projektowych, a najbardziej anorektycznych  metod zwinnych.

źrodło Spongebob

źrodło Spongebob

Continue reading →

Empowerment – Ukryta moc pracowników

„Empowerment Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!” to mała 170 stronicowa książeczka, którą można przeczytać spokojnie w jedno popołudnie. Przystępnie napisana w narracyjnym stylu. Z drugiej strony zawierająca tylko kilka wskazówek i nie za dużo konkretów. Bardziej nakierowuje tok myślenia czytelnika, aniżeli podsuwa jakieś gotowe rozwiązania.

Continue reading →

Metoda 5 razy dlaczego. Krótko o metodyce 5 Whys

Często w zarządzaniu szukamy wyszukanych metod identyfikowania i radzenia sobie z błędami. Zaczynamy je wdrażać, ostatecznie okazuje się że nie działają, a potem trafiamy na Japończyka, który obmyślił już zasady analizy i naprawy błędów które są proste, skuteczne i można je zastosować na wielu płaszczyznach i branżach.

„5 razy dlaczego” w skrócie jest metodyka służąca do identyfikacji błędów i problemów. Kiedy w firmie lub projekcie nagminnie  wybuchają pożary czas użyć gaśnicy z napisem 5 Whys.

5 Whys Continue reading →